cn_alpha

一切皆有可能
Lullabye (Goodnight My Angel) - 国王歌手合唱团

古水:

        “摇篮曲”在耳边安详地诉说,仿佛一段进入梦乡的序曲,却也何尝不是一支生命的颂歌,咏唱着人类生命的不断延续和无私之爱的代代传递...... 国王歌手合唱团用无伴奏人声演绎的Billy Joel金曲,送给每一个美梦追逐者,亦献给每一位生命感恩者,愿能欣然接受这份平静之下的心灵犒赏!

歌词原文(中文意译 © 古水 禁止盗用及站外转载)
Goodnight, my angel
晚安   我的天使
Time to close your eyes
快将你双眼紧闭
And save these questions for another day
把烦恼留给明日
I think I know what you've been asking me
我会你言外之意
I think you know what I've been trying to say
你解我眉间之词
I promised I would never leave you
我承诺不离不弃
And you should always know
望你在心头铭记
Wherever you may go
不管你去往哪里
No matter where you are
无论你身在何地
I never will be far away
我誓将永不分离

Goodnight, my angel
晚安   我的天使
Now it's time to sleep
是时候安然入睡
And still so many things I want to say
心语瓣瓣留唇齿
Remember all the songs you sang for me
阙歌千千迴耳际
When we went sailing on an emerald bay
白帆双心翠湾寂
And like a boat out on the ocean
轻舟一叶瀚海碧
I'm rocking you to sleep
相拥浅眠莫相逆
The water's dark
一任海水深千尺
And deep inside this ancient heart
海枯石烂终有期
You'll always be a part of me
相伴眷守应无隙

Goodnight, my angel
晚安   我的天使
Now it's time to dream
是时候滑入梦里
And dream how wonderful your life will be
憧憬那多彩绚丽
Someday your child may cry
若你的宝贝抽泣
And if you sing this lullabye
便哼唱这支旋律
Then in your heart
此刻在你的心底
There will always be a part of me
会有我陪在一起
Someday we'll all be gone
你和我终将远逝
But lullabyes go on and on
摇篮曲从未停止
They never die
一如生命之不息
That's how you and I will be
你和我亦将如是

评论

热度(39)